Co wspólnego logo Unilever ma z liternictwem?
Unilever jest to powstała w 1930 roku międzynarodowa firma zajmująca się produkcją artykułów żywnościowych, środków czystości i środków kosmetycznych.
Dla porównania - pierwotny logotyp marki Unilever (od lewej)
i zaprojektowany przez Milesa Newlyn'a (od prawej).
Logotyp firmy od początku istnienia korporacji opiera się na liternictwie. Pierwsze logotyp zbudowany był z niebieskiej grafiki litery „U” oraz znajdującym się pod inicjałem napisem „Unilever”. Ówczesny projekt logotypu nie był zachwycający, jednak ze względu na dużą ilość submarek stworzonych przez firmę i ich logotypów nie było konieczności, by logo całej grupy posiadało szczególne marketingowe zalety. Jednak po 11 września 2001 r. po zamachach w USA kanciasty inicjał „U” zaczął kojarzyć się ze zburzonymi wieżowcami WTC. Władze firmy postanowiły przełamać taki obraz, dlatego też przeprojektowanie logo zlecono Milesowi Newlyn'owi, uważanemu za mistrza w projektach powiązanych z liternictwem. Dodatkowo zgodnie z nową strategią działania Unilever zamierzał wprowadzić nowe logo koncernu na opakowanie każdego produktu oraz do każdej reklamy. Nowy znak firmowy miał być synonimem wiarygodności i otwartości.
Koncepcja Milesa Newlyn'a opierała się na spójności z poprzednim logotypem, a mianowicie kontynuacji zastosowania inicjału „U”. Świeże i oryginalne było złożenie tego inicjału z 26 elementów graficznych, które jako całość, prezentują świeży, emocjonalnie nacechowany wizerunek. Każdy element graficzny rozpatrywany oddzielnie przedstawia zaś poszczególną sferę działania firmy - są metaforą energii poszczególnego brandu znajdującego się pod skrzydłami Unilever. Po złożeniu ich razem zaczynają obrazować wartość całego koncernu. W projekcie logotypu, utrzymanego w kolorze niebieskim ,pod grafiką przedstawiającą dużą litrę „U” umieszczony jest napis z nazwą koncernu - „Unilever”. Tak właśnie powstał jeden z najlepszych logotypów w branży. Jak twierdzą marketingowcy - „ najsłynniejsze „U” we współczesnym brandingu”.
Poszczególne symbole zawarte w logo Unilever
Ciekawostka:
Produkt Unilever jest wybierany przez konsumentów na całym świecie aż 160 milionów razy dziennie.
Oceń ten artykuł: