Tworzenie nazw firm
baza wiedzy

Nazwa dla firmy sprzątającej

Firma sprzątająca jest świetnym pomysłem na biznes, ponieważ ciągle powstaje wiele obiektów miejskich, które wymagają dobrych warunków utrzymania. Ze względu na to, że rynek firm czyszczących prężnie się rozwija, trzeba w jakiś sposób wybić się z tłumu przeciętnych firm sprzątających. Zapoznaj się z artykułem, a przekonasz się, że nie jest to trudna sztuka.

 nazwa dla firmy sprzątającej

Źródło: Fotolia.com

Jednym z najlepszych sposobów na wyróżnienie jest dobra nazwa firmy. Tworzenie takiej nazwy nie jest zadaniem lekkim, lecz można sobie go ułatwić, stosując w praktyce podane niżej wskazówki. Jeżeli chcesz, aby Twoja nazwa firmy sprzątającej była efektywna, pamiętaj o kilku zasadach.

  • Oryginalność – widząc na rynku większość nazw ze słowem "clean" nie trudno się domyślić, że taka kolejna nie będzie przewrotem w branży. Dlatego postaraj się o coś oryginalnego. Język polski jest jednym z najbogatszych języków świata, więc pewne jest, że znajdziesz coś odpowiedniego.
  • Harmonia – nazwa firmy sprzątającej musi być zgodna z profilem działania. Określ na samym początku, czym dokładnie będziesz się zajmować: sprzątanie dużych powierzchni? Tylko w Twoim mieście? Oprócz sprzątania będziesz oferować usługi prania tapicerek? Podstawowe pytania są bardzo istotne – one pomogą dookreślić nazwę Twojej firmy.
  • Długość również tutaj ma znaczenie – im krótsza nazwa, tym lepiej. Optymalnie można stworzyć nazwę firmy do trzech sylab, taką łatwiej się zapamiętuje i powtarza.
  • Brak znaków diakrytycznych, czyli znaków ś,ą,ż. Nie zapominaj, że nazwę firmy będziesz musiał często powtarzać przez telefon. Musi ona brzmieć wyraźnie, a rozmówca nie może mieć kłopotów z jej poprawnym zapisaniem. Żeby to zweryfikować, poproś bliską osobę, żeby zapisała przekazaną telefonicznie nazwę firmy. Dobra nazwa musi się dać zapisać bez dodatkowych pytań
  • Uniwersalna – może nie planujesz teraz ekspansji na rynki zagraniczne, jednak warto sprawdzić znaczenie stworzonej nazwy firmy w kilku najpopularniejszych językach: angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim.
  • Domena internetowa – w XXI wieku prawie każdy posługuje się Internetem, więc licz się z tym, że Twoja firma będzie poszukiwana przede wszystkim w sieci. Dlatego też zadbaj o dobrą stronę internetową, nie zapominając o wolnej domenie. Dostępność domen możesz znaleźć na stronach akredytowanych partnerów NASK.
  • Zastrzeżona nazwa – jest to bardzo ważny krok: sprawdź, czy wykreowana przez Ciebie nazwa nie jest już przypadkiem w użyciu. Wielu przedsiębiorców to pomija, a to kończy się przykrymi konsekwencjami. Możesz to sprawdzić w dostępnych wyszukiwarkach zastrzeżonych znaków towarowych. 
  • nazwa dla firmy sprzątającej

Źródło: Fotolia.com

Poszukując inspiracji, weź do ręki słownik, który jest kopalnią interesujących słów. Zatrzymaj się nad najciekawiej brzmiącymi, możesz próbować zestawiać z innymi – tylko nie przesadź! Przejrzyj Internet - tam co minutę powstają nowe, świeże treści – memy, video czy blogi. Mam dla Ciebie ostatnią radę – w trakcie tworzenia miej otwarty i chłonny umysł, a wtedy pomysły przyjdą z łatwością. Naprawdę ostatnia rada: jeżeli uważasz, że nawet powyższe wskazówki Ci nie pomogą i nie wykreujesz odpowiedniej nazwy dla firmy sprzątającej, to skontaktuj się z fachowcami, czyli agencją namingową, która chętnie stworzy nazwę dla firmy.

Oceń ten artykuł:

Jak stworzyć nazwę marki?

Tworzenie nazw firm
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm