Tworzenie nazw firm
baza wiedzy

Co wpłynęło na stworzenie nazwy Twitter?

Co wpłynęło na stworzenie nazwy Twitter - logo firmowe

Jest lipiec roku 2006. Jack Dorsey wpada na pomysł stworzenia mikrobloga, na którym użytkownicy będą wymieniali się krótkimi informacjami na temat tego co aktualnie robią, co czują i gdzie się znajdują. Zasada była dosyć prosta - minmim słów, maksimum treści. Potem przyszła kolej na znalezienie odpowiedniej nazwy dla firmy.

Początkową sugestią była nazwa zespołu Twitch, jednakże szybko odrzucono ten pomysł, ponieważ jego znaczenie to "potrząsanie" lub "nerwowy tik". Nie kojarzyło się to zbyt pozytywnie. Szukając w słowniku słów bliskoznacznych natrafił na słowo "twitter" oznaczające "świergot", "ptasi trel". Dlatego też zwykło się mówić, że zamieszczając wpis na stronie, "ćwierka" się o tym co się aktualnie dzieje.


Marka TwitterTwitter swoją popularnością dorownuje Facebookowi i przegania inne social media. Korzystają z niego celebryci, politycy oraz dziennikarze. Dzięki wpisom na Twitterze budują swój wizerunek i umacniają swoją pozycję w świadomości odbiorców. Projektowanie logotypu okazało się niezwykle proste - po prostu logotyp niebieskiego ptaszka został zakupiony za śmiesznie niskie pieniądze z portalu oferującego kupno grafik i fotografii. I tak oto wyglądał proces stworzenia nazwy dla Twittera.

 

 

Źródło: flikr.com

Oceń ten artykuł:

Jak stworzyć nazwę marki?

Tworzenie nazw firm
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm