Co wpłynęło na stworzenie nazwy Twitter?
Jest lipiec roku 2006. Jack Dorsey wpada na pomysł stworzenia mikrobloga, na którym użytkownicy będą wymieniali się krótkimi informacjami na temat tego co aktualnie robią, co czują i gdzie się znajdują. Zasada była dosyć prosta - minmim słów, maksimum treści. Potem przyszła kolej na znalezienie odpowiedniej nazwy dla firmy.
Początkową sugestią była nazwa zespołu Twitch, jednakże szybko odrzucono ten pomysł, ponieważ jego znaczenie to "potrząsanie" lub "nerwowy tik". Nie kojarzyło się to zbyt pozytywnie. Szukając w słowniku słów bliskoznacznych natrafił na słowo "twitter" oznaczające "świergot", "ptasi trel". Dlatego też zwykło się mówić, że zamieszczając wpis na stronie, "ćwierka" się o tym co się aktualnie dzieje.
Twitter swoją popularnością dorownuje Facebookowi i przegania inne social media. Korzystają z niego celebryci, politycy oraz dziennikarze. Dzięki wpisom na Twitterze budują swój wizerunek i umacniają swoją pozycję w świadomości odbiorców. Projektowanie logotypu okazało się niezwykle proste - po prostu logotyp niebieskiego ptaszka został zakupiony za śmiesznie niskie pieniądze z portalu oferującego kupno grafik i fotografii. I tak oto wyglądał proces stworzenia nazwy dla Twittera.
Źródło: flikr.com
Oceń ten artykuł: