Tworzenie nazw firm
baza wiedzy

Logo dla firmy budowlanej

 

Tworzenie logo dla jakiejkolwiek firmy niewątpliwie jest wyzwaniem. Jest to trudniejsze zadanie od wykreowania nazwy dla przedsiębiorstwa. Nie jest tajemnicą, że w dziedzinie budowlano – remontowej panuje wysoka konkurencja, więc dobre logo musi wyróżniać nasz biznes, a jednocześnie pokazać jaki charakter ma nasza firma, a że w branży budowlanej dominują trendy niezmienne od dłuższego czasu, istnieje duża szansa, że nasza firma zabłyśnie.

Logo dla firmy budowlanej 

Źródło: fotolia.com

Trendy logo budowlanych


Wpisując w wyszukiwarce hasło "nazwa i logo dla firmy budowlanej" od razu zauważamy wśród graficznych oznaczeń firm jeden wspólny mianownik: dachy. Prawie wszystkie logo opierają się na grafice dachu – w różnej formie. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że jest to dobre logo, ponieważ od razu wiemy, czym zajmuje się przedsiębiorstwo. Niestety, jeżeli łatwo zauważamy tendencję, to żadne z nich, tak naprawdę nie jest unikalne.

logo budowlane

Drugim trendem są logo, które odwołują się do nazwiska właściciela firmy budowlanej. W sytuacji, kiedy nazwisko połączone jest z grafiką, np.: narzędzi remontowych, potencjalny klient wstępnie wie, czym zajmuje się dana firma budowlana. Jeżeli do tego nazwisko brzmi dobrze, to wszystko wygląda profesjonalnie. Ale tutaj też bez trudu dostrzegamy przyjęty trend projektowania logo dla firm budowlanych.W kolorystyce, nieprzypadkowo, dominują barwy dobrze widoczne: czerwony, żółty czy niebieski. Takie kolory widywane są na placach budowy, więc projektanci wykorzystują je, aby wywołać skojarzenia w głowach klientów. Jeżeli firma zajmuje się budownictwem np.: ogrodzeń leśnych, to logo zaprojektowane jest w odcieniach zieleni – oczywiste nawiązanie do natury. Rzadko pojawiają się kolory pastelowe, ponieważ takie kojarzą się z kobiecością. Nie znajdziemy również regularnych i płynnych kształtów, a raczej wyrazistą i ostrą kreskę.

nazwiska w logo budowlanym


Jak stworzyć dobre logo dla firmy budowlanej?


Na samym początku zostało wspomniane, że na rynku budowlano – remontowym panuje wysoka konkurencja, nowe pokolenia klientów są coraz bardziej wymagające, więc trzeba poświęcić trochę czasu na stworzenie dobrego logo dla firmy budowlanej. Niestety nie jest to proste zadanie, więc jeżeli nie czujemy się na siłach, zlećmy to zadanie firmom specjalizującym się w tworzeniu logo. Aczkolwiek wykonanie samodzielnie tego zadania jest jak najbardziej możliwe. Na początek wystarczy zwykła kartka papieru i ołówek. Będzie jeszcze łatwiej, gdy zapoznasz się ze wskazówkami, które usprawnią samodzielne tworzenie logo. 
Przyjęło się, że potencjalny klient wybiera firmę budowlaną na podstawie rekomendacji znajomych czy rodziny, jednak coraz częściej interesanci zwracają szczególną uwagę na wizerunek w Internecie i identyfikację wizualną firmy. Wniosek jest prosty: dobre logo firmy posłuży za wizytówkę Twojej firmy, a obecność w Internecie pozwoli zebrać więcej zleceń.
Logo firmy budowlanej musi się wyróżniać na tle wszystkich "dachów", więc niezwykle ważne jest, żeby było nietypowe – nie warto więc korzystać z gotowych szablonów. Dobre, unikalne logo nie oznacza logo skomplikowanego – istota tkwi w prostocie. Ważne jest, żeby kształt logo był nieskomplikowany, a czcionka prosta. Nie ma potrzeby używania wielu kolorów, ponieważ wtedy logo będzie nieczytelne.Musisz również pamiętać, że logo dla firmy budowlanej jest równocześnie znakiem wizualnym, który przekazuje nie tylko wiadomość o branży, w której działasz, ale cechy i wartości Twojej firmy. Klienci zerkną na znak firmowy i natychmiast w podświadomości powstanie obraz Twojej firmy, w którym przedsiębiorstwo działa uczciwie i profesjonalnie – lub nie. Projekt budowlany czy remont jest na tyle poważnym przedsięwzięciem, że zdobyte zaufanie klientów oznacza sukces Twojej firmy.

Jeżli czujesz, że stworzenie dobrego logo dla Twojej firmy budowlanej nie jest trudne, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podjąć to zadanie. To Ty wiesz najlepiej, co chcesz przekazać tworząc logo, wiesz jakie cechy ma Twoja firma, więc posiadając zmysł tworzenia, sprawnie wykonasz to zadanie. Dodatkowo, stosując się do wskazówek zawartych w artykule, tworzenie logo będzie czystą przyjemnością! Z drugiej strony, jeżeli ten temat Cię przerasta, nic nie szkodzi – możesz zlecić stworzenie logo profesjonalnej agencji reklamowej. Wtedy będziesz mieć pewność, że logo jest niepowtarzalne i przyciągnie uwagę klienta.

Oceń ten artykuł:

Jak stworzyć nazwę marki?

Tworzenie nazw firm
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm