Tworzenie nazw firm
baza wiedzy

Nazwa dla firmy budowlanej

 

Branża budowlana ma się w Polsce całkiem dobrze. Warto zadbać, by na konkurencyjnym rynku nasza działalność wyróżniała się na tle innych. Poniższy artykuł jest krótkim poradnikiem jak dobrać odpowiednią nazwę dla firmy budowlanej, by nasza rynkowa droga nie była wyboista.

Prostota kluczem do sukcesu

Siła tkwi w prostocie. Podobnie jest z naszą działalnością gospodarczą, a zwłaszcza jednym z jej popularniejszych przejawów, jakim jest niewątpliwie prowadzenie przedsiębiorstwa budowlanego. Aby móc odnieść sukces na rynku firm budowlanych, należy wyróżnić się na tle silnej konkurencji. Nasuwa się pytanie - Jak to uczynić? Odpowiedź na pozór trudna, okazuje się banalną. Należy zacząć od dobrej nazwy firmy. Powinna ona być prosta, łatwa do wymówienia, chwytliwa, niepowtarzalna i atrakcyjna. Przykładem takiej nazwy może być „Arcus”, „NDI”, „Tree” bądź „Bilders”.

Łamanie schematu

Zadbaj o to, by nazwa Twojej firmy była profesjonalna. Powielanie znanego dziś wzorca nazw firm budowlanych z przedrostkiem lub przyrostkiem „bud” oraz „rem”, nie ułatwi Ci drogi do realizacji Twojego celu, jakim jest silna pozycja na rynku. Akceptacja nazw typu „Budpol”, „Jurem”, „Ewabud”, może i świadczy o wykonywanym przysłowiowym fachu, ale nic poza tym. Przedsiębiorcy dobierając takie nazwy dla swoich firm budowlanych, nie dbają o wizerunek własnej działalności. Ba! Wpisują się w utarty, kiczowaty schemat, który nie wyróżnia firmy niczym innym jak tylko brakiem profesjonalizmu i właściwego podejścia do klienta.

nazwa dla firmy budowlanejŹródło: https://pl.fotolia.com/

Historia nazwy firmy „Skanska”


„Skanska” to międzynarodowe przedsiębiorstwo budowlane powstałe w 1887 roku w Szwecji. Firma założona przez Rudolfa Fredrika Berga stała się światowym potentatem, którego chciałoby dogonić wiele firm budowlanych. Wzorem jest nie tylko wyrobiona pozycja na rynku, ale również nazwa firmy która przyciąga uwagę wielu klientów. Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z jej genezy, bowiem nazwa pochodzi z regionu Skåne (Skania) na południu Szwecji, gdzie Berg założył swoją pierwszą firmę. Jak pokazał Rudolf Berg lokalizacja może stanowić inspiracje w tworzeniu nazwy dla firmy budowlanej.

Zostań KREATO(REM)


Postaw na kreatywność. Twórz nieszablonowe nazwy, będące połączeniem różnych słów. Korzystaj z frazeologizmów lub zostań KREATOREM tworzącym słowa. Zabawa w słowotwórstwo stanowi jeden z fundamentów w budowaniu nazwy dla działalności budowlanej. Idealnym przykładem jest nazwa „Eurovia”, będąca połączeniem łacińskich słów Europa oraz droga. Nie można zapominać o komunikacie, jaki powinna nieść ze sobą nazwa każdego przedsiębiorstwa. W przypadku firmy budowlanej może to być podkreślenie solidności, terminowości i rzetelności wykonywanych usług. Komunikat ten jest magnesem przyciągającym uwagę klientów, co wpływa pozytywnie na budowanie naszej marki. Ponadto, powinniśmy pamiętać o innych cechach wpływających na kreację marki, którą promujemy. Myślą przewodnią naszej marki powinien być nie tylko komunikat ukazujący skojarzenia, z naszą firmą, ale także osobowość naszego przedsiębiorstwa pod względem umiejętnego prowadzenia dialogu z klientami. 

nazwa dla firmy budowlanejŹródło: https://pl.fotolia.com/

W kreowaniu nazwy dla naszej działalności budowlanej warto – niekiedy – odwołać się do wybranej grupy społecznej. Szczegółowe określenie grupy docelowej może ułatwić nam odnalezienie się na rynku. Odpowiednie podejście do klienta w branży budowlanejBranży budowlanej brakuje właściwego podejścia do klienta. Problem ten ma związek z brakiem świadomości lub niechęcią do mechanizmów marketingowych, jaka panuje wśród budowlanego środowiska. Właściciele firm budowlanych często nie przykładają wagi do prowadzenia strony internetowej, odpowiedniej promocji, nie mówiąc już o nazwie ich firmy. W przypadku braku kompetencji marketingowych, warto zasięgnąć rady u specjalistów. Wydane pieniądze w krótkim czasie okażą się efektywną inwestycją i pozwolą na budowanie lepszego wizerunku firmy budowlanej.

Oceń ten artykuł:

Jak stworzyć nazwę marki?

Tworzenie nazw firm
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm