Tworzenie nazw firm
baza wiedzy

Strona www KFC

Na logotypie KFC znajduje się założyciel marki- Harland Sanders
Obecnie Internet jest ważnym medium, które pozwala firmie na prezentację swojej oferty,  budowanie wizerunku i komunikację z konsumentem. Dlatego też tworzenie stron www oraz reklama w Internecie stały się nieodłącznym elementem działań promocyjnych.
Prześledźmy to na przykładzie strony internetowej dobrze znanej marki - KFC.
Zacząć należy od oceny pozycjonowania firmowej strony w  wyszukiwarce Google. Otóż po  wpisaniu w  tą najbardziej popularną według Polaków wyszukiwarkę - nazwy firmy „KFC ”- wśród wyników wyszukiwania firmowa strona internetowa zajmuje pierwszą pozycję. Według badań nowojorskiego uniwersytetu – Cornell University aż 50 % respondentów klika właśnie na pierwsze łącze spośród proponowanej listy wyników. Dla porównania pierwsza pozycja na drugiej stronie w wyszukiwarce generuje tylko 1% kliknięć internautów. Jak wynika z przytoczonych danych -  pozycjonowanie firmowej witryny KFC może zapewnić marce zainteresowanie odbiorców.

To jednak nie koniec - strona internetowa musi to zainteresowanie utrzymać. Często zdarza się, że   po obejrzeniu spotu reklamowego lub outdoor-u konsument szuka strony w Internecie by bliżej przyjrzeć się marce i jeśli spełni ona jego oczekiwania wówczas przekłada  się to na pozytywne emocje i  skojarzenia, które w konsekwencji mogę wywołać decyzję zakupową.

Czym KFC zatrzymuje na swojej stronie konsumenta?
Zaraz po znalezieniu się na stronie KFC internauta ocenia jej aspekt wizualny. Layout, kolorystyka, grafika korespondują z profilem działalności KFC, odzwierciedlają charakter marki i co istotne - są spójne z obranym systemem identyfikacji wizualnej. Jest to znaczące nie tylko dla percepcji serwisu KFC, ale także dla wizerunku całej marki.

Aplikacje internetowe uatrakcjyniają odbiór strony internetowej przez użytkownika.

 

Plusem „wirtualnej wizytówki” KFC  jest layout, który pozwala łatwo zorientować się w prezentowanych treściach i szybko do nich dotrzeć. Poprzez rozmieszczenie danych w uporządkowany, jasny  sposób konsument buduje obraz firmowej restauracji szybkiej obsługi, w której sprawnie  zamówić będzie mógł posiłek. Za kolejny pozytywny element witryny uznać należy użyteczną, wręcz intuicyjną nawigację oraz uatrakcyjniające witrynę liczne aplikacje internetowe.  Internauta może zapoznać się z historią marki, procesem powstawania i dostawy jej produktów oraz licznych ciekawostek na ich temat w formie sprawnie zrealizowanych filmików lub interesujących skrzętnych tekstów. Uatrakcyjniają je spójne z całym systemem grafiki. Liczne interaktywne aplikacje umożliwiają internaucie zarówno zabawę np. quiz, jak również zadanie nurtujących pytań w ramach FAQ. Dla internautów ważne jest także podanie na stronie danych kontaktowych np. pomocnych przy znalezieniu lokalnej restauracji czy ułatwiających dokonanie zamówienia.  Doceniane jest także zamieszczenie cennika. Interesująca dla odbiorcy jest też możliwość pobrania materiałów związanych z identyfikacją wizualną, historią marki, zdjęcia czy filmiki promujące KFC. Dla zainteresowanych klientów KFC proponuje również przepisy potraw kojarzących się z marką oraz Newsletter. Możliwość pobrania tych materiałów zapewnia marce szansę na przypominanie się klientowi oraz tym samym darmową reklamę.

Na wizerunek marki korzystnie wpływa także umieszczenie wiadomości o otrzymanych przez KFC nagrodach i wyróżnieniach - buduje to prestiż oraz wzmacnia zaufanie klienta do marki.

Oceń ten artykuł:

Jak stworzyć nazwę marki?

Tworzenie nazw firm
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm