Tworzenie nazw dla firm: poradnik
Nazwa dla firmy jako jej wizytówka powinna być łatwa do zapamiętania, oryginalna a oprócz tego wskazywać na to, w jakiej braży specjalizuje się dana firma. Warto aby korespondowała z jej misją wyrażoną przez hasło reklamowe i slogany firmowe. Stworzenie nazwy dla firmy nie jest łatwe ale warto poświęcić temu więcej uwagi bo wbrew pozorom – to element wyróżniający ją na tle innych przedsiębiorstw. Jakie są najważniejsze wytyczne w procesie tworzenia nazwy dla firm lub dla produktu?
Źródło: pl.fotolia.com
Wychodzenie poza schematy
Myśl innowacyjnie, kreatywnie. Obserwuj to, co cię otacza – zainspiruj się. Włącz dobry film, posłuchaj muzyki, przeczytaj książkę. Wszystko co przyjdzie ci do głowy - zapisz. Pomyśl jak to wykorzystać podczas tworzenia sloganów firmowych. Jak brzmiałoby hasło reklamowe inspirowane dialogiem filmowym? Może nazwa dla produktu mogłaby przywodzić na myśl jakiś utwór muzyczny? Zaangażuj się twórczo w proces kreacji.
Działanie bez presji czasu
Inwestując swój czas w tworzenie nazwy dla firmy inwestujesz w jej przyszłość. Pomysły, które przychodzą Ci do głowy powinny być ponownie przeanalizowane za jakiś czas. Po co się spieszyć? Nazwa produktowa czy slogany firmowe są wizytówkami twojej działalności. Im więcej czasu poświęcisz na zastanowienie się nad zasadnością użycia pewnych słów, nad ich brzmieniem i zapamiętywalnością, tym mniej go stracisz na repozycjonowanie swojej firmy w przyszłości. O ile w ogóle zajdzie taka potrzeba.
Źródło: shutterstock
Proste myślenie kluczem do sukcesu
Im mniej skomplikowana jest nazwa firmy, im prostsze są hasła reklamowe a nazwa dla produktu jest łatwiejsza do zapamiętania tym lepiej. Klienci chętniej skorzystają z usług firmy, której nazwę łatwo zapamiętają i szybko odnajdą na stronach wyszukiwarek internetowych. Unikanie skrótowców i akronimów to także dobra metoda – na ich rozwijanie konsument nie ma czasu. Aby skłonić konsumenta do korzystania z usług czy kupienia danego produktu należy sprawić wrażenie prostoty i przejżystości. To jest klucz do sukcesu.
Warto być oryginalnym
Inspiracje są pożądane podczas tworzenia nazwy dla firmy lub haseł reklamowych, jednak podpatrywanie konkrencji nie jest w ty przypadku dobrym rozwiązaniem. Chyba że po to aby unikać ich błędów. Jeśli wydaje ci się że dodanie przed nazwą właściwą "Top" lub "Max" a końcówka wyrazu powinna brzmieć "-pol" lub "-ex" to taka koncepcja nie przyniesie ci zbytniego zainteresowania konsumentów. Prostota nie oznacza powielania tego co już było – w ten sposób nie wykreujesz pozytywnie swojej marki.
Źródło: pl.fotolia.com
Zobacz przykłady wstydliwych nazw firm a przekonasz się, jak ważne jest stworzenie dobrej nazwy dla firmy
W grupie raźniej
Aktywny udział w tworzeniu sloganów firmowych, nazwy dla firmy i produktu powinny mieć także osoby które nie muszą mieć nic wspólnego z przedsiębiorstwem. Wraz ze znajomymi możesz się zastanowić nad konkretnymi pomysłami, wyłonić te najlepsze, przedyskutwać je. Burza mózgów jest ogromnie pomocna w procesie kreacyjnym. Daje znaczące informacje o tym jakie słowa oddziałują na ludzi w sposób porządany, pomaga określić czy wizerunek firmy jest zgodny z tym zakładanym i jakie hasła reklamowe należałoby wprowadzić do świadomości konsumentów.
Źródło: pl.fotolia.com
Oceń ten artykuł: