Nazwa dla firmy ogrodniczej
Jeżeli lubisz ogrodnictwo i zastanawiasz się nad otwarciem biznesu, który pozwoliłby połączyć pracę z pasją, poważnie przemyśl, jak powinna brzmieć nazwa dla firmy ogrodniczej. Istnieją bowiem pewne podstawowe zasady, które mogą pomóc w zbudowaniu dobrej nazwy dla Twojego przedsiębiorstwa.
Źródło: shutterstock.com
Prosta i zwięzła nazwa
Nazwa dla firmy ogrodniczej powinna być prosta i zwięzła. Tak skonstruowana nazwa jest o wiele praktyczniejsza, z wielu powodów. Struktura danych firmy, umieszczanych na pięczątkach, ulotkach czy plakatach jest znacznie czytelniejsza, a więc łatwiejsza do odbioru. Krótka nazwa szybciej zapada w pamięć potencjalnych klientów, nie sprawia również problemu podczas powtarzania czy dyktowania. Jeżeli nazwa firmy ma być zaczerpnięta z języka obcego, należy upewnić się, czy na pewno nie sprawi problemu z wymową. Warto sprawdzić znaczenie wybranej nazwy firmy w kilku najpopularniejszych językach aby nie okazało się, że oznacza ona w obcym języku czegoś niepożądanego. Właściciele firm często nie biorą pod uwagę, że ich biznes rozszerzy w przyszłości zakres działalności. Nazwa, która w języku państwa, na którego rynek chcemy wejść ma drugie znaczenie – może się zwyczajnie nie przyjąć.
W nazwach, niekiedy pojawiają się słowa z mniej powszechnych języków, takich jak język grecki czy łaciński. Warto pamiętać, iż znaczenie takich słów może być znane jedynie wąskiemu gronu ludzi.
Źródło: pl.fotolia.com
Czytelna nazwa
Nazwa firmy ogrodniczej, powinna przekazywać odbiorcom, jaki zakres działań podejmuje dane przedsiębiorstwo. Przeglądając katalog firm ogrodniczych lub przechodząc obok siedzib firm, niektóre nazwy już z góry sugerują klientom jaki zakres działań podejmuje dane przedsiębiorstwo. Garden Concept oferuje m. in. kompleksowe zakładanie ogrodów, nasadzenia publiczne i inwentaryzację zieleni. Nazwa kojarzy się z profesjonalnością i szerokim spektrum usług świadczonych przez firmę. Z kolei firma BRATEK wykonuje prace jakimi są np. koszenie trawnika, wykonywanie rabat, wysypywanie korą. Prosta, swojska nazwa nawiązuje do podstawowych usług związanych z ogrodnictwem. Oczywiście skojarzenia są rzeczą subiektywną, jednak tworząc nazwę warto stworzyć profil klienta docelowego, a nawet przeprowadzić wśród potencjalnych klientów badanie, by określić jakie skojarzenia wywołuje w nich dana nazwa.
Oryginalna nazwa
Firmy ogrodnicze dość często przybierają nazwę kwiatka lub drzewka - Magnolia, Klon, Iglaczek, Krokus, 100krotka, Jaśmin. Jest to powszechny trend, który sprawia, iż kolejna firma pod oznaczeniem nazwy własnej rośliny, może tracić na swojej oryginalności.
Oryginalna nazwa firmy ogrodniczej skutecznie zwraca uwagę klientów, łatwo zapada w pamięć i nie myli się z nazwami konkurencji. Unikatowa nazwa niesie także szansę na dostępność wolnej domeny internetowej.
Źródło: pl.fotolia.com
Wymyślanie nazwy
Kreowanie nazwy najlepiej zacząć od wypisania słowa kluczowego, przykładowo ”firma ogrodnicza”. Kolejnym krokiem jest wykonanie „burzy mózgów”, czyli wypisanie wszystkich określeń, wyrażeń, fraz, które przyjdą do głowy, kojarzących się z tym zagadnieniem. Następnie, dokonuje się oceny i selekcji wszystkich pomysłów. Na kilku wybranych dokonujemy ostatecznego testu, sprawdzając ich przyswajalność. Najłatwiej zadzwonić do kilku znajomych, prosząc o wysłuchanie kilku oznaczeń, podając je tylko raz. Po paru dniach dzwonimy kolejny raz i pytamy które nazwy zapamiętały najbardziej. Większy obiektywizm osiągniemy poddając wybrane słowa ocenie większej ilosci osób.
Tak stworzona nazwa firmy ogrodniczej z pewnością wyróżni się na rynku, przyczyniając się do sukcesu firmy. Oznaczenie przedsiębiorstwa ogrodniczego nie może naruszać prawa, dla tego ważne jest też, by zapoznać się z aspektami prawnymi nazewnictwa firm w danym systemie prawnym.
Oceń ten artykuł: