Logo dla osiedli mieszkaniowych
Nie da się ukryć, że w ostatnich czasach, nowoczesne osiedla wyrastają jak grzyby po deszczu. Jest ich coraz więcej, więc co zrobić, żeby odróżnić się od innych betonowych bloków? Osiedla muszą przyjmować interesujące nazwy oraz dobre logo, np. nawiązujące do leśnego spokoju czy sugerujące luksusowe warunki mieszkaniowe. W artykule spróbujemy prześledzić dominujące trendy w tworzeniu logo dla osiedli mieszkaniowych.
Źródło:istockphoto.com
Naturalne, dobre logo
Nie trzeba być rekinem marketingu, żeby wiedzieć, że dobór dobrego logo, które przyciągnie uwagę i wywoła oczekiwane skojarzenia u odbiorcy, jest kluczową częścią promocji osiedla mieszkaniowego. Pierwszym rzucającym się w oczy trendem tworzonych logo dla osiedli mieszkaniowych, są projekty związanych z naturą, ciszą i spokojem. Nic dziwnego, ponieważ spędzając czas w zatłoczonym i głośnym centrum miasta, chcemy uwolnić się od panującego tam hałasu. Szukając mieszkania, na pewno zwrócimy uwagę na osiedla, których logo, naturalnie, przedstawia drzewa lub kwiaty, utrzymane w barwach przyrody. Wystarczy spojrzeć na dobre logo, a w głowie powstają urzekające obrazy związane z naturą, gdzie można się łatwo zrelaksować i odprężyć po ciężkim dniu w pracy. Dzięki takiemu zabiegowi, klient może się identyfikować z położeniem osiedla, a dodatkowo sprzyja to łatwiejszej komunikacji z firmą deweloperską, co służy jej wizerunkowi.
Nazwy osiedli mieszkaniowych związane z lokalizacją
Dobrym rozwiązaniem w projektowaniu logo dla osiedli mieszkaniowych, jest wykorzystanie jakiegoś charakterystycznego miejsca. Zaprojektowane logo od razu kojarzy nam się właśnie z tym punktem, które jest znakiem rozpoznawczym okolicy. Tym bardziej, jeżeli lokalizacja jest prestiżowa, a nazwa ulicy jest dobrze kojarzona – deweloper wykorzysta natychmiast okazję do przyciągnięcia klientów, np. dobrym logo. Jednym z takich przykładów jest lubelskie osiedle Marina, które sytuuje się nieopodal Zalewu Zemborzyckiego. Logo nawiązuje do statku czy jachtu. Uroczą nazwą oraz logo może pochwalić się krakowskie osiedle mieszkaniowe Fabryka Czekolady, które jest zbudowane na terenach poprzemysłowych fabryki czekolady Wawel.
Logo spójne z elewacją
Innym, ciekawym zabiegiem, jest zintegrowanie nazwy, logo z kolorem elewacji lub charakterystycznymi elementami budynku. Takie rozwiązanie można przyjąć w sytuacji, gdy lokalizacja osiedla nie jest ani prestiżowa ani charatkerystyczna, a deweloper nie chce już "pożyczać logo od matki natury". Spójność tych trzech elementów daje wrażenie, że cały zabieg jest dokładnie przemyślany, a to sprawia, że firma deweloperska jest w naszych oczach wiarygodna i niebanalna. Potwierdzeniem tych słów jest osiedle Oranżeria. Dzięki soczystej, pomarańczowej barwie budynek wygląda charakterystycznie, w połączeniu z logo, już wiadomo, że chodzi o owoce pomarańczy. Następnym dobrym logo może być puławskie Osiedle Olimpijskie. Mimo że elewacja jest koloru szarego, to detale zostały zaakcentowane kolorami flagi olimpijskiej. Stworzone logo oczywiście jest utrzymane w takich samych kolorach.
Bez problemu można odnaleźć panujące trendy wtworzeniu logo dla osiedli mieszkaniowych. Etap projektowania logo jest bardzo ważny, wiedzą o tym doskonale deweloperzy, którzy czasami nawet korzystają z usług agencji reklamowych. Robią to tylko po to, żeby wyróżnić się na coraz prężniej rozwijającym się rynku mieszkaniowym. Bo o tym, czy potencjalny klient wybierze ich osiedle, decyduje jeszcze kilka czynników, np. lokalizacja. Jednak trzeba zawsze pamiętać, że pierwsze wrażenie często rozstrzyga podjęcie decyzji nawet w tak istotnej sprawie, jaką jest zakup własnego mieszkania.
Oceń ten artykuł: