Jak nazwać firmę deweloperską?
Nie tylko nazwa osiedla jest ważna. Dzisiaj liczy się również nazwa firmy deweloperskiej, która musi przyciągnąć i zainteresować klienta. Oczywiście, największe znaczenie ma proponowana oferta, jednak nazwa firmy deweloperskiej jest równie ważna. Nazwy powinny odpowiadać zmieniającym się trendom, bo jak wiadomo, pierwsze wrażenie jest najważniejsze, a to może wpłynąć na podejmowanie decyzji.
Źródlo: Fotolia.com
Trendy w tworzeniu nazwy firm deweloperskiej zmieniają się dość znacząco na przestrzeni lat. Modne było tworzenie nazwy firmy na podstawie swojego nazwiska z dodatkiem słowa "nieruchomości". Niestety, czym różni się "J.P Nieruchomości" od "G.W Nieruchomości"? Przy wyborze nie wiemy czym się kierować, bo nazwa nic nam nie sugeruje. Firmy deweloperskie, zmieszały język ojczysty z językiem angielskim, a z tego wychodziły takie miszmasze – "Dom Invest" lub "Dom Development". Innym pomysłem było włączenie do nazwy przedrostka "euro". To już nam mówi, że firma jest duża, porządna i przede wszystkim międzynarodowa. Takimi przykładami są, np. "Eurobudowa" czy "Euro – dom".
Dobre nazwy, to takie, które wybijają się z tłumu, nie są sztampowe. Powyższe przykłady nie są może koszmarem, ale nie są ani trochę oryginalne.
Obecnie, powstaje wiele osiedli mieszkaniowych, które posiadają pomysłowe, zachęcające nazwy. Firmy deweloperskie nie mogą iść na łatwiznę i muszą tworzyć określenia firm adekwatne do nazw samych osiedli. Świetnymi przykładami są nazwy firm, które wskazują na charakter prowadzonej działalności – "Eko Park" z Krakowa, którego nazwa podkreśla nawiązanie do natury, oszczędności i stabilności. Ostatnim krzykiem mody jest tworzenie nazw firm w pełni w języku polskim, które ściśle wskazują na prowadzoną działalność, np. "Familijny Dom". Wystarczy raz spojrzeć i wiemy, że spółka zajmuje się sprzedażą nieruchomości mieszkaniowych. Natomiast nie ma wątpliwości, że "Lubelska Osada" sprzedaje mieszkania w Lublinie.
Tworząc nazwę firmy deweloperskiej, musisz być oryginalny, jednak w granicach rozsądku, ponieważ deweloper trafia do szerokiej gamy odbiorców, więc nazwa firmy nie powinna być niejasna lub zawiła. Zrezygnuj też z gry słów czy łamigłówek, które są zrozumiałe tylko dla Ciebie.Zastanów się nad nazwą, która będzie charakteryzować Twoją działalność i pokaże wartości, którymi się kierujesz w biznesie.
Kilka zasad, które pomogą Ci w kreacji. Nazwa firmy powinna być:
1. krótka - taką łatwiej zapamiętać i wymówić,2. pomysłowa - nie ładnie jest pożyczać pomysły od konkurencji, stwórz swoją porządną nazwę,3. pozytywnie kojarzona - taka nazwa kreuje skojarzenia z firmą,4. uniwersalna językowo - nie wiesz, kiedy rozszerzysz swoją działalność na rynki zagraniczne.
Źródło: Fotolia.com
Jeżeli myślałeś, że w artykule będzie zawarta konkretna nazwa dla Twojej firmy, nie czuj się rozczarowany. Jeżeli weźmiesz do serca wyżej wymienione rady, przyjrzysz się trendom na polskim rynku deweloperskim, to z pewnością stworzysz dobrą nazwę. Polecam również zajrzeć do dostępnej literatury i Internetu w poszukiwaniu inspiracji. Zdziwisz się, ile możesz znaleźć osobliwych słów, które przydadzą się przy kreowaniu nazwy firmy deweloperskiej. Aczkolwiek zawsze możesz skontaktować się z agencją namingową, która fachowo stworzy nazwę dla Twojej firmy.
Oceń ten artykuł: