„Ponieważ jesteś tego warta”, czyli historia hasła L'Oréal
Baner reklamowy firmy L’Oreal
Otóż w 1973 roku francuska firma L’Oreal chciała zdobyć amerykański rynek wprowadzając farby do koloryzacji włosów. Nazwa dla produktu marki L’Oreal to Preference. Francuzi udowadniali, że dzięki innowacyjnej technologi farba ta jest lepsza, gdyż daje klientkom rezultat bardziej naturalnego koloru włosów. Jednak na rynku amerykańskim liderem w tej branży była marka Clairol dysponująca skutecznym sloganem: „Does She or Doesn’t She?”, którą polscy copywriterzy przetłumaczyli jako: „Farbuje czy nie? Tylko jej fryzjer to wie”. Mając takiego konkurenta L’Oreal musiał popracować nad promocją swojego produktu i błyskotliwym hasłem reklamowym, które przebiłoby hasło Clairol.
Aby to osiągnąć L’Oreal zatrudnił agencję reklamową McCann. Pracownicy agencji pierwotnie rozważali dokonanie reklamy porównawczej, przedstawiającej naukowe badania udowadniające, że produkt L’Oreal - farba Preference jest lepsza niż proponowana przez konkurencję. Jednak ze względu na fakt przeprowadzenia badań poza USA pomysłu tego nie zrealizowano, by uniknąć oskarżeń o stronniczość. Agencja reklamowa nadal usiłowała znaleźć efektywny slogan i propozycję spotu. Wówczas 23 letnia Ilon Specht -pracownica agencji McCann wpadła na genialny pomysł. Podczas, gdy we wszystkich proponowanych przez jej współpracowników wersjach reklam kobieta była gospodynią domową, urokliwą lalką, wręcz elementem ozdabiającym biuro, to Ilon Specht postanowiła zaproponować coś zupełnie innego. Spetch nie miała ochoty pisać scenariusza, w którym kobieta powinna wyglądać dobrze dla mężczyzn, ale przede wszystkim powinna wyglądać dobrze dla samej siebie.
Baner reklamowy firmy L’Oreal
Napisała więc taką propozycję scenariusza: „Używam najdroższej farby do włosów na świecie Preference firmy L’Oreal. Nie dbam o pieniądze, ale dbam o włosy. Nie chodzi mi tylko o kolor. To zrozumiałe samo przez się. Bardziej dbam o to, jakie są moje włosy w dotyku. Gładkie i jedwabiste, lecz jednocześnie puszyste. Pieszczotliwie dotykają szyi. Naprawdę stać mnie na Preference. Ponieważ jestem tego warta.” Pomysł Ilon Specht bardzo się spodobał, a słowa „Ponieważ jestem tego warta.” stały się sloganem firmy L’Oreal. Slogan ten ma tak ogromne znaczenie ze względu na to, że dzięki niemu marka L'Oréal Paris przedstawiała nowe podejście do życia. Wybierając farbę Preference kobieta wybierała styl życia, deklarowała, że nie chce już spełniać oczekiwań innych związanych z przypisaną jej rolą społeczną. Produkt L'Oréal dawał jej poczucie, że dba o włosy, że sama podejmuje decyzję, która farba jest dla niej odpowiednia.
Idąc za przesłaniem sloganu bohaterki spotów reklamujących produkty L’Oreala są niezależne, elokwentne i posiadające swoje zdanie.
W 1997 roku slogan „Ponieważ jestem tego warta.” stał się mottem nie tylko farby do włosów, ale całej firmy. Wykaligrafowany na plakatach reklamowych slogan stał się elementem systemu identyfikacji wizualnej firmy.
Warto także nadmienić, że w niektórych reklamach zamiast słowa „jestem” używa się „jesteś” - idea jednak nadal pozostała niezmienna.
Baner reklamowy firmy L’Oreal
Oceń ten artykuł: