Fajne logo dla firmy
Logo jest niewątpliwie najważniejszym elementem wizytówki firmy. Profesjonalny projekt logo jest odgrywa niemałą rolę w sukcesie przedsiębiorstwa. Logo musi przyciągnąć klientów, deklasując jednocześnie konkurencję. Dowiedz się, jak teorię przełożyć w czyn.
Fajne logo dla firmy powinno charakteryzować się następującymi cechami:
1. Zapada w pamięć – zastanów się, jak długo odbiorca będzie myśleć o Twoim logo firmy, żeby go zrozmieć, a na jak długo zostanie mu w pamięci?
2. Ponadczasowe – czy to samo logo będzie równie dobre jutro, jak i za 10 lat?
3. Jest trafne – pomyśl, czy Twoje logo trafia do pożądanej grupy odbiorców lub kontrahentów?
Źródło: Fotolia.com
Cechy fajnego logo firmy:
Projektanci logo Nike czy Audi wiedzą, że prostota jest kluczem do sukcesu. Jeżeli chcesz zatriumfować, używaj nie więcej niż trzech kolorów fontów, wtedy logo wygląda przejrzyście. Musisz również wiedzieć, że ilość użytych rodzajów czcionek również ma znaczenie – tutaj używa się nie więcej niż dwóch rodzajów. Wynika to z tego, że odbiorca ciągle jest atakowany kształtami i kolorami, nie zapamięta wielu szczegółów – a jednolite logo zapadnie w pamięć na pewno.
Dopasowanie do branży jest bardzo ważną kwestią. Logo firmy oprócz funkcji estetycznych, musi pokazywać strategię komunikacji firmy, ponadto logo niesie odpowiedną ideę. Żeby sprawdzić jakie przesłanie niesie Twoja firma, musisz przeprowadzić precyzyjne proces strategiczny, określając w ten sposób cele i zadania tworzonego logo.
Dobre logo jest uniwersalne. Czyli jakie? Chodzi o to, żeby logo było tak zaprojektowane, aby mogło być wykorzystane na wiele sposobów, np. na wizytówkach, materiale, folii czy wielkich billboardach miejskich. Wielu twórców radzi, żeby logo tworzone było w wersji wektorowej, np. w Corelu, ale w żadnym wypadku w popularnym Photoshopie, a to dlatego, że logo w wersji rastrowej nie jest odporne na zmniejszanie czy powiększanie i przy takich manipulacjach traci na jakości.
Źródło: Fotolia.com
Logotyp musi intrygować! Jak już wyżej zostało wspomniane, odbiorca na każdym kroku jest zasypywany różnymi bodźcami: barwami, dźwiękami i kształtami. Rynek jest potężny, a na nim zostają tylko nieliczni, dlatego niezwykle ważne jest zwrócenie uwagi na firmę poprzez fajne logo.
Tworzenie dobrego logo jest nie lada wyzwaniem, jednak dobrze zaprojektowane, z pewnością przyniesie zyski. Dlatego, jeżeli pomimo naszych wskazówek, nie wiesz, jak się do tego zabrać, zgłoś się do dobrej agencji reklamowej, która przygotuje fajne logo dla Twojej firmy. Koszty tego przedsięwzięcia rzeczywiście są wyższe, jednak pamiętaj, że logo jest bardzo ważnym elementem składowym firmy. Inwestycja w porządne logo z pewnością zwróci się z nawiązką, a nierzadko to właśnie od niego zależą losy Twojego biznesu.
Oceń ten artykuł: