Logo dla firmy sprzątającej
Projektowanie logo dla firmy sprzątającej jest ciekawym i nie tak trudnym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Logo firmy może wskazywać na usługę, którą się wyróżnia spośród innych firm sprzątających lub pokazywać, do kogo kieruje swoją ofertę. Prześledziliśmy kilka dobrych logo firm sprzątających i sprawdziliśmy, jakie cechy powinno posiadać.
Nawiązanie do natury
Oczywiste jest, że firma sprzątająca kojarzona powinna być czystością, ale również z naturą. Przecież nikt nie chciałby w swoim biurze czy domu, firmy sprzątającej, która używa różnorakich chemikaliów. Dlatego logo firmy może sugerować, w jaki sposób firma wykonuje swoją pracę. Dominujące kolory to te, które kojarzą się, naturalnie, ze środowiskiem, czyli zieleń i brąz.
Bo liczy się profesjonalizm!
Drugim trendem w tworzeniu logo firm sprzątających jest zaprezentowanie sposobu, w jaki firma sprzątająca działa, a działa profesjonalnie i skutecznie. I to jest jej największy atut. Akurat firma z branży sprzątającej musi wykazać się rzetelnością w wykonywaniu pacy, bo właśnie to jest główną jej reklamą.Tutaj logo utrzymane są w niebieskich i błękitnych barwach.
Komu oferujesz swoje usługi?
Kolejnym kierunkiem jest sugerowanie, komu oferuje się swoje usługi. Jest to świetny sposób na bezpośrednie dotrcie do zakładanej grupy docelowej. Dzięki dobremu logo, można pokazać, że firma sprzątająca zajmuje się praniem tapicerek lub myje okna w biurowcach. W tym wypadku projektowane logo, np. zawierają dwa kolory: zielony i błękitny – sugerujące, że usługa wykonywana jest fachowo, lecz ekologicznie.
Jakie powinno być dobre logo firmy sprzątającej?
- Przejrzyste, żeby klient nie zastanawiał się, co oznacza logo Twojej firmy; zastosuj maksymalnie trzy kolory. Jeżeli chodzi o czcionkę, nie stosuj więcej niż dwóch rodzajów. Bardziej skomplikowane logo nie wyróżni się z natłoku kolorów i kształtów, które sam mijasz codziennie na ulicy.
- Oryginalne, częściowo już prześledziliśmy trendy panujące w branży sprzątającej, dlatego czas wymyślić coś świeżego. Nic tak nie przyciąga klientów jak świeże logo, które na pewno wyróżni się z konkurencji.
- Musi zapadać w pamięć, to również zasługa wcześniejszego punktu, czyli oryginalności; większa szansa, że klient zgłosi się do Ciebie, będzie wtedy, kiedy zapamięta logo Twojej firmy sprzątającej. To proste.
- Ponadczasowe, Twoje logo jest świetne dzisiaj i jutro, ale czy będzie wspaniałe za te 10 lat?Odpowiedz sobie szczerze na to pytanie, bo tylko tak możesz sprawić, że logo będzie efektywne na długie, długie lata.
Tworzenie logo dla firmy sprzątającej jest ciekawym procesem, wiesz, jakie logo powinno być, żeby było dobre, znasz też dominujące trendy. Stosując się do powyższych wskazówek, Twoje logo nie tylko będzie funkcjonalne, ale przede wszstkim profesjonalne. Nie czekaj, tylko zacznij już próbować swoich sił. Chyba, że nie za bardzo podoba Ci się perspektywa projektowania... Ale nic straconego, bo śmiało możesz zgłosić się do dobrej agencji marketingowej, której to zadanie, przyniesie samą radość, a Tobie zysk, którego oczekujesz.
Oceń ten artykuł: