Tworzenie nazw firm
baza wiedzy

Idealne logo salonu kosmetycznego

 

Czy rzeczywiście istnieje idealne logo salonu kosmetycznego? Czy w ogóle jest coś takiego jak idealne logo? Możemy odpowiedzieć sobie na to pytanie, łącząc w głowie popularne marki kosmetyczne z ich znakami firmowymi, bo to, że charakterystyczny logotyp zapadł w pamięć, świadczy tylko o sukcesie kreacji marki.

Jednym z etapów projektowania logo firmy jest scharakteryzowanie grupy docelowej. Jeżeli jest to drogeria, to znakomitą częścią grupy docelowej, jak można się domyślić, są kobiety, ale mężczyźni również stanowią niemały fragment kupujących. Żeby przykuć uwagę obojga płci, trzeba użyć, w logo, koloru uniwersalnego, który równocześnie jest dobrze widoczny. Świetnym przykładem takiej realizacji jest znak firmowy międzynarodowej drogerii Rossmann.

logo rossman

Kolor w projektowaniu logotypu odgrywa znaczącą rolę. To dzięki barwie powstają obrazy i skojarzenia w głowach potencjalnych odbiorców. Odpowiednio dobrana kolorystyka powoduje skutki emocjonalne, czyli może nawet wpłynąć na podejmowane decyzje. Cały zabieg jest szczegółowo przemyślany i przygotowany przez twórców. Kolorystyka w logo firm kosmetycznych, nie jest przypadkowa, barwa czerwona skutecznie przyciąga uwagę, wyraża energię i pasję, pobudza do działania i podejmowania decyzji. Równie dobrymi przykładami jest nazwa marki Wella i Old Spice.

                                 logo wella old spice                                              

Jak można zauważyć, dobre logo są bardzo proste, bez zbędnych dodatków. Przyznaj, że taka przejrzystość łatwo zapada w pamięć.Z kolei logo salonów kosmetycznych, które dedykowane są przede wszystkim paniom, są zazwyczaj projektowane w innych barwach, ale też są zestawione z inną symboliką. Sprawdzają się wszystkie znaki, które silnie kojarzą się z kobiecością, subtelnością czy luksusem. Oczywiście w tym wypadku również sprawdza się prostota. 

 

logo salonu kosmetycznego

 

Kolorystyka w procesie tworzenia logo firmy kosmetycznej, oscyluje wokół odcieni różowych i fioletowych. Kolor różowy służy podkreśleniu  kobiecości, delikatności i wdzięku. Fiolet rzadko występuje w naturze, dlatego też symbolizuje luksus, elegancję i przepych. Często oznacza wysoką jakość oferowanych artykułów i usług.
Obok kobiecych kolorów, pojawiają się barwy złote. Taka kolorystyka oznacza – podobnie jak fiolet – luksus, przepych. Dodaje blasku, poczucia królewskości i majestatu. 
Innym przykładem logo salonów lub firm kosmetycznych jest wykorzystanie kolorów i symboliki wiążących się z naturą, świeżością i wolnością. Od razu nasuwa się na myśl barwa zielona w różnych odcieniach. Zieleń jest kolorem natury, oznacza świeżość, wolność i harmonię. Ten kolor jest wykorzystywany do symbolizowania produktów naturalnych, nieszkodliwych. Brąz również spełnia podobną funkcję – wskazuje na związek z ziemią, naturą i stabilnością. Symbole przeważnie związane są z elementami roślinnymi, kwiatami.

 

logo ziaja loreal yves rocher natura

Patrząc na powyższe znaki firmowe – wszystkie charakteryzuje prostota i przejrzystość. W zależności od charakteru firmy i grupy docelowej, kolory i symbole są dobierane optymalnie. Przy tworzeniu logo firmy, twórcy zazwyczaj rezygnują z ostrych krawędzi, więc symbole i czcionka doskonale się harmonizują. Dzięki temu, dobre logo jest spójne. Wszystkie przedstawione prezentują się dobrze zarówno na szyldach, jak i wizytówkach.

Oceń ten artykuł:

Jak stworzyć nazwę marki?

Tworzenie nazw firm
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm