Co ma wspólnego Zombie Boy z DermablendPro?
Ciało modela Ricka Genesta, znanego jako Zombie Boy, jest prawie w całości pokryte tatuażami. Przedstawiające wzór rozkładającego się ciała człowieka tatuaże na ciele Genesta są autorstwa Franka Lewisa. Chociaż mogłoby się wydawać, że mogłyby one być przeszkodą w karierze to model zrobił z tatuaży swój atut.
Pod koniec 2011 roku, Genest wziął udział w kampanii reklamowej "Go Beyond the Cover" reklamując specjalistyczny, kryjący podkład do makijażu o namingu Dermablend. Należy wyjaśnić, że podkład ten znajduje się w portfolio marki Dermablend Professional, choć często jest mylony z podobnym produktem francuskiej marki Vichy. Warto dodać, że nazwa dla firmy Dermablend Professional powstała poprzez połączenie słów "dermatology" i"blend"oznczające odpowiednio w jęz. ang. "dermatologia" i "mieszanka"; dodano również przymiotnik "professional" oznaczający w jęz. ang. profesjonalny.
Wróćmy jednak do spotu reklamowego "Go Beyond the Cover"- otóż rozpoczyna się on od pytaniem „How do you judge a book?” po czym na krzesło siada przeciętnie wyglądający chłopak. Następnie zdejmuje T-Shirt prezentując nieskazitelną skórę, bez żadnych plamek i przebarwień. W dalszej kolejności chłopak sięga po kosmetyk do demakijażu i zaczyna wycierać nim tors- po jakimś czasie możemy dostrzec ślady niewidocznego wcześniej tatuażu. Dostrzegając, że płatek kosmetyczny nie jest zbyt skuteczny chłopak decyduje się nałożyć kosmetyk do demakijażu na ręcznik i wyciera sobie nim całą twarz. Dopiero wtedy można zauważyć tatuaże znajdujące się na głowie chłopaka, co odkrywa przez widzami jego tożsamość - owym chłopakiem jest Zombie Boy. Dalsza część reklamy przedstawia proces pokrywania podkładem maskującym ciała Zombie Boy’a przez wizażystów. Potem można zobaczyć tubkę korektora Dermablend z podstawowymi informacjami o produkcie. Reklama kończy się napisem „Go beyond the cover”.
Kadr ze spotu reklamowego produktu Dermablend.
Ze strony firmy Dermablend Professional, zatrudnienie Zombie Boya było dość ryzykownym posunięciem, gdyż jak dotąd marki kosmetyczne kojarzone były z naturalnym pięknem, delikatnością i subtelnością. Co więcej reklamy branży kosmetycznej kojarzą się głównie z młodymi, naturalnie wyglądającymi kobietami. Zombie Boy zaś zupełnie nie wpasowuje się w znany schemat. Siłą reklamy jest jednak wiarygodność, gdyż w spocie nie użyto sobowtóra czy Photoshopa lecz właśnie promowanego produktu. Skoro podkład jest w stanie zakryć tatuaże to na pewno poradzi sobie także z niedoskonałościami skóry. Zapewne nikt nikt nie wypadłby bardziej przekonująco niż pokryty tatuażami Rick Genest.
Reklama wzbudziła ogromne zainteresowanie - w ciągu zaledwie dziesięciu dni od umieszczenia spotu na serwisie internetowym YouTube zobaczyło go ok. 2 mln osób. Ta kampania niewątpliwie jest również przykładem, że reklama w Internecie odgrywa w dzisiejszych czasach bardzo ważną rolę w promowaniu produktu i samej marki.
Podsumowując należy stwierdzić, że kampania "Go Beyond the Cover" była niezwykle kreatywna i przekonująca, czym zdecydowanie wyróżniła Dermablend wśród innych produktów do makijażu.
Marka zdecydowanie potrafi twórczo wykraczać poza schematy.
Oceń ten artykuł: