Dulux „Let’s Colour”, czyli jak bardzo kolorowa może być kampania
Inicjatorem kampanii „Let’s Colour” jest marka Dulux, która chcąc uatrakcyjnić i ocieplić swój wizerunek w oczach odbiorców rozpoczęła akcję przekształcania szarych przestrzeni w napełnione wieloma barwami przyjemne miejsca. Co istotne, do globalnej inicjatywny marki Dulux masowo przyłączali się ludzie, aby za pomocą koloru wspólnie odmieniać rzeczywistości, w której żyją.
Oprócz efektów PR-owych marka zrobiła bardzo dużo dla poszczególnych miast, gdyż wraz z ich mieszkańcami i artystami rozpoczęła ożywianie miejskiej przestrzeni poprzez ‘ubieranie’ poszczególnych obiektów w kolory. Dzięki temu Dulux przyczynił się do zmiany życia lokalnych społeczności na lepsze, gdyż marce udało się sprawić, że ludzie zaczęli czuć się lepiej w miejscach, w których funkcjonują na co dzień. Jak twierdzi organizator kampanii: „Wątek społeczny jest dla nas bardzo istotny – dlatego Dulux Let’s Colour to coś więcej niż tylko malowanie szarych miejsc – to dawanie im drugiego życia”. Oprócz cennych walorów estetycznych w postaci efektów „malowania świata” i wątku społecznego Dulux zyskał także spektakularny outdoor. Każda wykonana farbami marki Dulux spektakularna zmiana na nieruchomościach była najbardziej wiarygodną reklamą jaką mogli wymarzyć sobie producenci.
Do tej pory w ramach kampanii Dulux „Let’s Colour” pomalowane zostały m.in. Anglia, Francja, Brazylia, Turcja, Indie i RPA. W 2011 roku także Polska dołączyła do grona krajów, w których implementowany jest ów projekt.
Omówmy jak w wybranych krajach marka Dulux dodając kroplę koloru realizowała swoją ideę projektu Let’s Colour.
1. Brazylia – Rio de Janeiro
W Brazylii kampania Dulux Let’s Colour zajęła się miastem Rio de Janeiro, a dokładniej koloru nabrała dzielnica Lapa. Wraz z mieszkańcami i lokalnymi artystami odmalowane zostały „Lapa stairs” i budynki znajdujące się w ich pobliżu. Do pomalowania słynnych schodów użyto odcieni purpury oraz niebieskiego, które świetnie komponowały się z czerwonymi i żółtymi płytkami znajdującymi się na schodach. Zabytkowa dzielnica Lapa od dawna była odwiedzana przez turystów, ale dzięki niesamowitym efektom barwnym nabrała atrakcyjniejszego charakteru.
2. Holandia – Amsterdam
Przy unarwianiu holanderskiego Amsterdamu Dulux wspołpracował z Colorful Schools Foundation. Za cel projektu obrano kolorystyczną zmianę szkoły podstawowej Nieuk Slotem w Amsterdamie. Za eksplozją kolorów na szkolnym budynku stoją także ambasador projektu - Ruud de Wild (popularny holenderski dj radiowy). Szkoła nabrała barw dzięki pomocy lokalnej społeczności – uczniów, ich rodziców oraz grupy The Flexa.
3. Francja – Marsylia, Lyon, Paryż
Marsylię, Lyon i Paryż Dulux ozdabiał przy współpracy z grupą artystów. Projekt nazwano „Walls are dancing”, gdyż był on połączeniem sztuki, muzyki, fotografii i flagowego elementu akcji czyli koloru. Cel- „ożywienie” przestrzeni trzech francuskich miast - został osiągnięty. Efekt „tańczących ścian” możesz zobaczyć w teledysku Monsieur Monsieur na stworzonej stronie internetowej o adresie: www.wallsaredancing.fr
4. Turcja – Stambuł
W Turcji kampania Dulux Let’s Colour zajęła się napełnianiem kolorami ulicy Ayrilik Sokami w Stambule. Przy pomocy mieszkańców Stambułu aż 40 domów na wspomnianej ulicy zmieniło się w kolorowe dzieła sztuki.
5. Wielka Brytania – Londyn
Kolejnym miastem zmienionym dzięki kampanii Dulux był Londyn, gdzie zalśniła kolorami szkoła podstawa w dzielnicy Tower Hamlets - Virginia Primary School. Wspólnie z dziećmi, nauczycielami, rodzicami i lokalnymi mieszkańcami odmieniono wygląd szkoły – barwy nabrały zarówno wnętrza sal lekcyjnych, korytarze jak również boisko. Aby uprzyjemnić dzieciom i nauczycielom przebywanie na terenie szkoły wykorzystano intensywne, stymulujące kolory – różne odcienie żółtego, czerwonego i różowego .
6. Indie – Jodhpur
W indiach w mieście Jodhpur marka Dulux w ramach kampanii zużyła kilka ton niebieskiej, fioletowej i różowej farby. Wraz z okolicznymi mieszkańcami odmieniono plac, miejscową szkołę oraz główną ulicę słynnego „Niebieskie Miasto”(Purohiton Ki Haveli)- Jodhpur. Dzięki pomocy mieszkańców i wysiłkom ekipy Let’s Colour, to te miejsca stały się bardziej kolorowe .
7. RPA – Johannesburg
W Johannesburgu kampania Let’s Colour zajęła się smutnie wyglądającą szkołą podstawową - Atamelang. Budynek został pomalowany w całości. Dzięki temu projektowi oprócz przyjemności czerpanej z przebywania w ładnej szkole uczniowie zyskali także poprzez chęć angażowania się w aktywności organizowane przez szkołę poczucie przynależności do tego miejsca
LET'S COLOUR W POLSCE
Grafiki reklamujące kampanię Let's Colour marki Dulux w poszczególnych miastach Polski
Polska również nabrała barw w ramach kampanii Let’s Colour prowadzonej przez markę Dulux. W naszym kraju spoiwem poszczególnych projektów w ramach kampanii rozpoczętej w 2011 roku był pociąg, który przejeżdżając przez polskie miasta nasycał je barwami. Powierzchnie wybranych nieruchomości były malowane przy udziale lokalnych artystów oraz chętnych do pomocy mieszkańców miast. W Polsce do współpracy w ozdabianiu miast w pierwszej edycji kampanii marka Dulux zaprosiła grupę Good Looking Studio oraz takich twórców jak: Przemek Trust Truściński, Artur Wabik oraz Maciek Ryniewicz . Według projektów sporządzonych przez wymienionych artystów i pod ich kierownictwem mieszkańcy Warszawy, Sopotu, Krakowa i Wrocławia mogli zmienić swoje otoczenie na bardziej kolorowe.
W Warszawie nasycić kolorami postanowiono Dworzec Warszawa-Powiśle (zejście od ul. Kruczkowskiego przy tzw. "Okrąglaku"). Dania 28 maja 2011 ekipa artystów z pociągiem do koloru rozpoczęła zmianę oblicza warszawskiego dworca. Pomagali jej mieszkańcy stolicy, których marka Dulux wyposażyła w koszulki, fartuchy, farby, pędzle i wałki do malowania. Aby praca przebiegała w przyjemnej atmosferze Dulux zapewnił też oprawę muzyczną. Okoliczni mieszkańcy włączający się realizację projektu działali według wskazówek ekipy Let's Color, która gwarantowała wsparcie i pomoc. Podczas wspólnego malowania na Warszawiaków czekało również wiele innych atrakcji np. możliwość uczestnictwa w konkursach, otrzymania porad specjalistów od koloru, dzieci z kolei miały szansę na pomalowanie u specjalistów swoich buziek. Jeśli chcesz przekonać się jak szary dworzec można zmienić w barwne miejsce obejrzyj film:
Kolejnym polskim miastem zmienianym przez Dulux był Sopot, gdzie również zajęto się Dworcem Głównym (ul. Dworcowa 9). 25 czerwca 2011 ekipa Duluxa wraz z sopockimi ochotnikami pomalowała dworzec. Efekty prac możesz zobaczyć na filmiku:
Następnie kampania Dulux Let’s Colour zajęła się Dworcem Kraków-Płaszów (przejście podziemne). Przejście podziemne rozbłysło kolorami w dniu 23 lipca 2011 roku. Musisz to zobaczyć:
W dalszej kolejności kampania Dulux Let’s Colour napełniła kolorami wrocławskie ZOO. Otóż Ogród Zoologiczny we Wrocławiu (Wróblewskiego 1) dnia 18 września 2011 roku stał się dużo bardziej atrakcyjny niż poprzednio.
W 2012 roku ruszyła druga edycja akcji Dulux Let’s Colour, dzięki której kolejne miasta zyskały nowe, tryskające pozytywną energią oblicze. Druga edycja działań Dulux w Polsce upłynęła pod hasłem „Gra kolorem”. Celem inicjatywy tak jak w przypadku pierwszej edycji było ożywianie i zmiana wyglądu miejsc, które stanowią środowisko życia niektórych Polaków, więc powinny napawać optymizmem . W tej edycji kierownictwo nad projektami artystycznymi objęli Paweł „Swanski” Kozłowski oraz
Good Looking Studio.
Pierwszym miasto, któremu chciano w tej edycji dodać koloru był Poznań. 16 czerwca 2012 roku w Poznaniu ekipa Dulux wraz z mieszkańcami ozdobiła kolorami stację PKP Poznań-Dębiec (ul. Rydzyńskiej 1). Trzeba przyznać, że stacja zyskała nowe, energetyczne oblicze.
Kolejnym miastem zmienionym dzięki kampanii Dulux był Gdańsk, gdzie kolorów nabrało przejście podziemne przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Barwna metamorfoza odbyła się 22 lipca 2012 roku. Za projekt realizowanej akcji odpowiedzialny był Paweł „Swanski” Kozłowski oraz Bartek Leśniewski i Karol Szufladowicz (założyciele Good Looking Studio). Wspomniani artyści należą do grona twórców polskiej sceny street artu.
Efekty zmiany Gdańska możesz zobaczyć tutaj:
Finał drugiej edycji akcji Dulux Let’s Colour odbył się w centrum Warszawy, a mianowicie 19 sierpnia 20012 roku zaprezentowano kolorystyczną zmianę budynku Capital Parking (ul. Nowogrodzka 27). Warto zaznaczyć, że jest to jeden z największych murali w Polsce! Spektakularny malunek zajmuje powierzchnię niemal 2 tys. metrów kwadratowych. Autorem projektu jest wspomniany wcześniej Swanski.
Zmianę budynku Capital Parking możesz obejrzeć tu:
Należy zaznaczyć, że kampania marki Dulux objęła nie tylko zmienianie szarej rzeczywistości na bardziej optymistyczną i przyjemną w odbiorze, ale również stworzenie stron www wspierających akcję, działania promujące kampanię w mediach społecznościowych np. Facebook. Dodatkowo marka Dulux w ramach kampanii prowadziła blog prezentujący jej efekty i informujący o kolejnych działaniach. Zastosowano także liczne aplikacje interaktywne, które współgrając ze spotami reklamowymi promowały ideę marki.
Wspomniany spot był spójny z głównym przesłaniem kampanii, a mianowicie dodawaniem kolorów i zastępowanie nimi przygnębiającej szarości. Telewizyjny spot reklamowy przedstawia młodą kobietę niezadowoloną z otaczającej ją bezbarwności. Kobieta pragnie zmiany, więc za pomocą stworzonych aplikacji internetowych wybiera kolor Dulux, dzięki któremu jej otoczenie nabiera barw, staje się piękniejsze, czego naturalną konsekwencją jest lepsze samopoczucie kobiety i jej towarzyszy życia.
Oprócz powyżej wspomnianych licznych działań warto wspomnieć, że wramach projektu Let’s Colour Dulux wraz Unicefem wspiera ubogie dzieci. Dodatkowo przy pomocy grupy ekspertów z ekipy Colour Futures corocznie Dulux prezentuje aktualne trendy kolorystyczne oraz przedstawia kolor roku.
Kampania Dulux Let’s Colourjest największą w historii tej marki kampania reklamową- informacje o niej pojawiły się w największych stacjach telewizyjnych, w około 30 popularnych tytułach prasowych oraz w Internecie. Dzięki tak szerokiemu spektrum działania Dulux zaczął być postrzegany przez opinię publiczną jako marka niosąca inspirację i ułatwiającej dokonywanie transformacji w naszym otoczeniu.
Oceń ten artykuł: