Identyfikacja wizualna Audi
Audi jest to niemiecka marka samochodów osobowych koncernu Volkswagen. Samochody Audi produkowane są przez spółkę Audi AG z Ingolstad. Przedsiębiorstwo Audi AG powstało na bazie założonego w 1899 roku w Kolonii przez Angusta Horch'a przedsiębiorstwa Horch. Następnie firma - Horch przechodziła kłopoty finansowe oraz nastąpiły nieporozumienia w zarządzie, dlatego też w 1909 roku Angust Horch odszedł ze spółki i postanowił założyć nowe przedsiębiorstwo, które nazwał przy pomocy tłumaczenia swojego nazwiska na łacinę. Po niemiecku „horch” (tryb rozkazujący od horchen) oznaczało nasłuchiwać, dlatego też tworząc nazwę nowej firmy Angust Horch skłonił się do łacińskiego „audi”, czyli słuchaj.
W 1932 roku firma Audi połączyła się z przedsiębiorstwami Horch, Wanderer i DKW tworząc spółkę Auto Union. Powstałe wówczas logo - cztery srebrne przeplatające się pierścienie (miały one symbolizować czterech udziałowców spółki) jest do dzisiaj elementem identyfikacji wizualnej firmy używane przez Audi. W roku 1964 roku firma Audi weszła do koncernu Volkswagen. Wówczas właśnie nazwa Audi odżyła i przyjęła system identyfikacji wizualnej po Auto Union. Pierwotne logo przeszło redesign, ponieważ Audi chciało unowocześnić swój charakter oraz zamanifestować siłę, energię nowoczesność i świeżość.
Choć zapewne zwykły przechodzeń nie zauważyłby zmiany firmowego znaku na aucie Audi to delikatnie zmieniły się wszystkie elementy: kolor, kompozycja, liternictwo i grafika. W projekcie logo nie zmieniła się jedynie ilość przecinających się pierścieni. Odmienne są:
- wytłoczenie kół, oraz dodanie im metalicznego połysku,
- wcześniej logotyp był wyśrodkowany, a obecnie został on wyrównany
- napis„Audi” zapisano lżejszym krojem pisma,
- napis „Audi” uległ zmniejszeniu niemalże o połowę
W branży motoryzacyjnej metaliczny blask logotypu świadczy o prestiżu i wiarygodności marki.
Oceń ten artykuł: