Tworzenie nazw firm
baza wiedzy

Słów kilka o marce Dove

g

 

Dove jest to marka produktów kosmetycznych do pielęgnacji skóry należąca do koncernu Unilever.



Podstawowy składnik kosmetyków Dove powstał w okresie II wojny światowej. Stosował go personel medyczny w celu pielęgnacji skóry poparzonych  żołnierzy. W okresie wojny armia potrzebowała dużej ilości mydła oraz produktów odkażających. W 1956 roku naukowcy ulepszyli recepturę o dodatkowe składniki korzystnie wpływające na skórę. Mydła dostarczane przez Unilever zaczęły być bardzo popularne, więc firma zdecydowała się na komercjalizację produkcji  i w roku 1957 zaczęła sprzedaż pod marką Dove. Czyli nawilżająca skórę kostka myjąca Dove została wprowadzona na  amerykański rynek w 1957 roku, na rynek Europy Zachodniej w latach 80-tych, a na polski w 1993 roku.

 

Plakaty reklamowe są składnikiem identyfikacji wizualnej marki.

Nazwa dla tego produktu wywodzi się od angielskiego słowa „dove” oznaczającego  gołąb. Wybrano taką nazwę ze względu na symbolikę gołębia, a więc m. in. delikatność i wierność. Wierność powiązana jest z zaufaniem i wiarygodnością, czyli cechami, z którymi marka chciał być utożsamiana.  Symbol ten pozostał w znaku do dziś.

Projektowanie logotypu marki Dove było nawiązaniem do samego znaczenia nazwy. Logotyp składa się z nazwy marki oraz gołębicy, co ważne występuje ono w różnych kombinacjach kolorów. Większość produktów zawiera symbol gołębicy o białym, metaliczno-srebrnym lub złotym kolorze.

 

 

 

f

Plakaty powyżej i poniżej są częścią kampanii Dove pt. „Kampania na rzecz prawdziwego piękna.” Kampanię tą zapoczątkowało Dove w 2004 roku w odpowiedzi na wyniki badań, z których wynikało, że bardzo dużo kobiet na świecie ma problemy z poczuciem własnej wartości  oraz, co się z tym wiąże, z samoakceptacją. Dove chcąc walczyć ze stereotypowym pojęciem piękna zapytała za pomocą billboardów czym jest piękno. Pomysłowe plakaty zwracały uwagę na to, że piękno nie zależy wcale od wieku, kształtu, rozmiaru czy koloru skóry.


d

 

W latach 70-tych przeprowadzone zostało niezależne badania przez dermatologa A. Klingmana. Badania te dowiodły, że w porównaniu z innymi mydłami kostka Dove nie podrażnia i nie wysusza skóry. Za powód tak pielęgnacyjnych właściwości producenci podają fakt, iż kosmetyki firmy Dove składają się w 1/4 z kremu nawilżającego.

c

Wybrane produkty marki Dove

Oceń ten artykuł:

Jak stworzyć nazwę marki?

Tworzenie nazw firm
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm