Nazwa firmy handlowej
Handel od zarania dziejów był nieodłącznym elementem każdego społeczeństwa. Jego rola wzrastała z dnia na dzień, napędzając tym konsumpcjonizm. Nastawienie jednostki na posiadanie, otwiera drogę do sukcesu przedsiębiorstwom handlowym. Na ten sukces składa się wiele czynników. Jednym z nich jest niewątpliwie przykuwająca uwagę nazwa firmy handlowej. Tego właśnie dotyczyć będzie artykuł.
Nazwa firmy handlowej a nazwa handlowa
Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z różnic między tymi dwoma pojęciami. Ba, często je ze sobą utożsamiamy, traktując je jako synonimy. A nie powinniśmy, gdyż różnią się między sobą znacząco. Pojęcie „nazwy handlowej” jest szersze. Odnosi się do nazwy firmy, towaru, produktu lub usług. Co istotne, nazwa handlowa jest prawnie zastrzeżona. Przykładem tego jest marka napojów owocowych „Frugo” bądź piwo „Perła”, nazwa usługi „Tłoczenie soku z własnych jabłek” lub nazwa firmy „Ursus”. Pod pojęciem „nazwy firmy handlowej” rozumiemy zaś jedynie imię własne przedsiębiorstwa, które świadczyć może usługi, produkować wyroby oraz zajmować się handlem (detalicznym, hurtowym, wymiennym, zagranicznym itp.). Właściwym przykładem firmy handlowej jest firma „Stokrotka”, będąca ogólnopolską siecią supermarketów i marketów spożywczo-przemysłowych.
Jakość i unikalność nazwy
Odpowiednio dobrana nazwa dla naszej działalności, zwiększa nasze szanse na rynku. Pozwala wyróżnić naszą firmę pośród konkurencji, dlatego jest ważne, aby była unikalna. Dzięki temu nasza firma może zbudować pozytywny wizerunek, który będzie przyciągał rzesze zainteresowanych naszą ofertą klientów. Nazwa firmy handlowej powinna odnosić się do naszej branży, oferowanych produktów, a także ukazywać wysoką jakość dostarczanego przez nas towaru. Jakość i unikalność nazwy tworzą oś naszego sukcesu w branży handlowej. Najwłaściwszym tego przykładem jest firma „Avon”, czyli jedna z najstarszych firm handlu kosmetykami o zasięgu międzynarodowym. Innym przykładem unikalnej nazwy, świadczącej o wysokiej jakości towaru jest sieć sklepów „Alma”. Nazwa „Alma” wywodzi się z łacińskiego słowa oznaczającego „karmicielkę”. Zważywszy na działalność firmy „Alma” w branży handlu detalicznego wraz z całą gamą oferowanych artykułów spożywczych, można jednoznacznie stwierdzić, że nazwa firmy została dobrana adekwatnie do działalności.
Prosto, zwięźle i na temat
Nazwa dla firmy handlowej powinna być krótka i łatwo zapadająca w pamięć, a co za tym idzie, nie sprawiająca problemów z zapamiętaniem przez potencjalnych klientów. Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że łatwiej jest zapamiętać „ŁapCiuch”, aniżeli „Company Trade PSNDJ”. Co więcej, wybrana przez nas nazwa powinna pasować zarówno do branży w jaką się zaangażowaliśmy, jak i do oferowanych przez nas produktów. Wzorowanie się na innych firmach z branży, a nawet próby ich podrobienia są traktowane jako przejaw nieuczciwej konkurencji, zarazem świadcząc o naszym nieprofesjonalizmie i braku kompetencji. Warto o tym wszystkim pamiętać, gdy zastanawiamy się jak nazwać firmę handlową.
Źródło: iStock.com
Gdzie szukać rozwiązań?
Porad, jak nazwać firmę handlową można szukać u rodziny, wśród przyjaciół i znajomych, a także na forach internetowych, gdzie wiele osób chętnie nam doradzi nazwę dla naszej powstającej firmy handlowej. Czy jest to właściwe źródło wiedzy o namingu firm handlowych? Nie zawsze i niekoniecznie. W Internecie możemy przeczytać porady specjalistów, jak również porady osób, które o namingu niestety nie mają zielonego pojęcia. Należy na to uważać i być świadomym takiego zagrożenia. Gdy nazewnicze problemy narastają, warto udać się po radę do agencji namingowych i marketingowych. Problemy, z jakimi się borykamy z łatwością rozwiążą pracujący w takich firmach specjaliści.
Oceń ten artykuł: