Czy logo Lego zawsze było czerwone?
Na obecne logo firmy Lego składa się czerwony kwadrat z białym napisem „LEGO” obwiedzionym czarnym i żółtym konturem, lecz nie jest to jedyny projekt logo w historii marki.
Postępując zgodnie z powiedzeniem „najlepiej zacząć od początku” należy przypomnieć powstanie nazwy - słowo „lego” powstało jako akronim od duńskiego wyrażenia "LEg GOdt" - co znaczy ”dobra zabawa”/„baw się dobrze”. Duński zwrot w połączeniu z łacińskim odpowiednikiem słowa „lego” czyli "nauka", "łączenie", idealnie prezentował misję firmy, czyli naukę, rozwój umysłowy dziecka poprzez zabawę. Dzięki tej idei firma stała się sławna!
Logo firmy ewoluowało: w 1945 roku logo mało zupełnie inną graficzna formę niż logo z początków działania firmy, czyli z 1936 r. W projekcie logo z 1945 roku widać modułowość uzyskaną poprzez przedstawienie pudełka z wieczkiem oraz wyłaniającemu się z jego wnętrza pojedynczych liter tworzących słowo LEGO. Z kolei nowe logo firmowe z lat 53-55 reprezentuje zwrot firmy w kierunku znaku budowanego na owalu. Aktualny projekt logotypu główną typografię dziedziczy z lat 50., jest jednak stworzony na planie prostokąta, dodatkowo zastosowano intensywniejszy odcień czerwieni.
Podsumowując historię reprojektowania logotypu marki warto przywołać motto Ole Kirka Christiansena, założyciela firmy i wynalazcy klocków Lego: „Tylko najlepszy jest wystarczająco dobry”. Efektem wierności tym zasadom i konsekwencji w działaniu jest 70% udział koncernu Lego w światowym rynku klocków, czyniąc tym samym z firmy niekwestionowanego lidera w swojej branży.
Filmik o historii klocków Lego, który powstał by upamiętnić
80-tą rocznicę założenia firmy:
Oceń ten artykuł: