Dlaczego jabłko stało się nazwą dla firmy?
Twórcami sukcesu Apple'a byli Steve Wozniak, Steve Jobs i Ronald Wayne. Skąd jabłko w nazwie przedsiębiorstwa? Dane źródłowe wskazują że była to inwencja Jobsa, który latem pracował w sadzie a oprócz tego był miłośnikiem muzyki pod szyldem wytwórni Apple Records. 1 kwietnia 1976 roku ruszyła fima pod szyldem Apple Computer Inc.
Nazwa dla firmy prosta i łatwo zapamiętywalna. Miało ją wspierać logo, które w początkowej wersji przedstawiało Isaaca Newtona siedzącego pod jabłonią z wiszącym nad głową owocem, dopiero w późniejszej wersji było to ugryzione jabłko. Pierwotne logo, zostało zaprojektowane przez Ronalda Wayne’a i samego Steve’a Jobsa.
Projektowanie logotypu nie uznano jednak za zakończone. Kolejna odsłona logotypu było już samo jabłko jako symbol prawa grawitacji i powstawiania wielkich idei. Zostało ono połaczone z kolorowymi tęczowymi pasy sugerujące – rozdzielenie białego światła za pomocą pryzmatu z ta jednak różnicą, że kolory nie zostały ustawione zgodnie z kolorami tęczy.
Jean-Louis Gassee, jeden z pierwszych dyrektorów Apple powiedział: „Jedną z wielkich tajemnic jest dla mnie nasze logo, symbol pragnienia i wiedzy, ugryzione, poprzecinane pasami w kolorze tęczy ułożonymi w złej kolejności. Nie mógłbyś wymarzyć sobie bardziej odpowiedniego logo: pożądanie, wiedza, nadzieja i anarchia.”
Samo „nadgryzienie” jabłka zostało zaproponowane przez agencję reklamową Regis McKenna and Associates, której eksperci doradzili dodanie tego nietypowego i wyróżniającego elementu jako znaku kuszenia klientów wysokiej jakości produktami produktami. Tutaj pojawia się nawiązanie do biblijnego kuszenia Adama i Ewy.
Aktualnie znane jest logo w wersji jednokolorowej, co nadało mu bardziej elegancki charakter. Z tęczowych pasów w logotypie zrezygnowano w 1998. Tak czy inaczej ta nazwa dla firmy jest dowodem na to, że najprostsze rozwiązania są także tymi najlepszymi. Prosty sposób zaprojetowania nazw firmy i jej produktów w tym przypadku sprawdził się doskonale. Według badań magazynu Forbes, Apple jest najsilniejszą marką na świecie w roku 2012.
Oceń ten artykuł: