Tworzenie nazw firm
baza wiedzy

Jak nazwać firmę remontową

Branża budowlana charakteryzuje się bardzo dużym tempem rozwoju. W związku z ciągle rosnącym popytem na usługi remontowo-budowlane powstaje wiele nowych przedsiębiorstw, co wpływa na silną konkurencyjność tej branży. Pojawia się, więc podstawowe pytanie, jak nazwać firmę remontową, aby wyróżniała się na rynku? 


Czym się kierować przy wyborze nazwy

Dobra nazwa powinna być przede wszystkim krótka i czytelna. Dzięki temu będzie szybciej wpadała w ucho i jednocześnie łatwiej się ją zapamięta. Z tego powodu nie powinno się zbyt kombinować przy tworzeniu nazwy. Oryginalność jest jak najbardziej cechą pożądaną, ale trzeba uważać, żeby nie przesadzić, bo może się to obrócić przeciwko nam.

Kolejną kwestią, którą należy przemyśleć, przed wyborem nazwy, jest decyzja o obszarze działalności. Mogłoby się wydawać, że przedsiębiorstwa krajowe będą miały zdecydowanie łatwiej, ponieważ z reguły powinny tworzyć nazwy we własnym języku. Nie jest to jednak regułą, ponieważ w dzisiejszych czasach nawet firmy krajowe decydują się często na anglojęzyczne nazwy. Jeśli mamy do czynienia z przedsiębiorstwem planującym działalność na skalę międzynarodową, aspekt ten jest szczególnie ważny i należy zadbać o uniwersalność nazwy i sprawdzić jej znaczenie w innych językach. Takie prewencyjne działania pozwoli uniknąć w przyszłości niezręcznych wpadek nazewniczych takich, jak nazwa niemieckiej firmy oświetleniowej Osram lub model samochodu Chevrolet Nova, gdzie w języku hiszpańskim „no va” oznacza „nie jedzie”. 

Ważnym aspektem, który również powinno się wziąć pod uwagę przy tworzeniu nazwy jest grupa docelowa. Należy bowiem pamiętać, że chwytliwa nazwa jest tak naprawdę pojęciem względnym. Jednym może się spodobać, a innym niekoniecznie. Nazwa skierowana do konkretnej grupy docelowej ma zatem większe szanse przyjęcia, ponieważ ukierunkowana jest pod konkretne potrzeby. Wiele już istniejących nazw wykorzystuje właśnie ten element marketingowy w swojej działalności. Firmy kierujące swoje produkty lub usługi do dzieci, często w nazwach wykorzystują zdrobnienia lub postaci z bajek na przykład księgarnia Mała Księżniczka, natomiast firmy ekskluzywne często mają nawy brzmiące poważnie i z klasą tak, jak Chanel.


Łamanie konwenansów

Branża budowlana, jak każda inna, charakteryzuje się pewnymi normami i tendencjami w przypadku tworzenia nazw. Kilkanaście lat temu takim właśnie trendem stało się dodawanie do nazw przedrostków -bud lub -rem. W efekcie powstało wiele firm typu:

  • Bud-Pol 

nazwa dla firmy remntowo-budowlanej

  • Budimex

nazwa dla firmy remntowo-budowlanej

  • Budirem

nazwa dla firmy remntowo-budowlanej


Należy jednak pamiętać, że każda moda jest przelotna, więc lepiej wzorowanie się na chwilowych trendach może się nie sprawdzić w długoterminowym działaniu. Co więcej, jeżeli w tym momencie na rynku jest już wiele firm wykorzystujących te przedrostki, to wniosek jest oczywisty. Kolejna nazwa tego typu nie będzie niczym oryginalnym i nie przyciągnie uwagi konsumentów.


Skąd w takim razie czerpać pomysły na dobrą nazwę?

Jeśli wykluczyliśmy już tak zwane nazwy tendencyjne, czas przejść do sedna. Od czego powinniśmy zatem zacząć? Gdzie szukać inspiracji i co może okazać się pomocne? Otóż jest kilka sprawdzonych rozwiązań:

  • Brain storm – czyli tak zwana burza mózgów. Nazwa firmy musi mieć charakter powszechny i trafiać do szerokiego grona odbiorców, dlatego nie warto, podczas jej tworzenia, zamykać się w czterech ścianach i polegać jedynie na własnych pomysłach. Czasem warto skorzystać z pomocy chociażby najbliższych i zorganizować w ich gronie burzę mózgów lub przynajmniej wysłuchać ich opinii na temat już wymyślonych propozycji.
  • Baśnie i mitologia – stanowią one kopalnie pomysłów oraz inspiracji. Czasem rozwiązania najbardziej oczywiste mają największą moc przekazu.
  • Słownik języka polskiego- kolejna pozycja książkowa, która może ułatwić nam życie i podsunąć wiele pomysłów na dobrą nazwę dla firmy.Warto zatem korzystać zarówno z pomocy innych, jak i z dostępnej literatury, ponieważ stanowią one pewną bazę inspiracji lub nawet gotowych pomysłów. 

Jeżeli liczyłeś, że artykuł ten będzie zawierał konkretne propozycje nazw dla twojej firmy budowlanej, teraz zapewne jesteś rozczarowany. Jednak zupełnie niepotrzebnie... Nikt tak nie zna Twojej firmy i jej potrzeb, jak Ty sam, więc w oparciu o tę widzę oraz powyższe wskazówki na pewno uda Ci się stworzyć tę jedyną, najlepszą nazwę, jeśli jednak nadal masz wątpliwości dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalistów, które oferowane są przez agencje namingowe.

Oceń ten artykuł:

Jak stworzyć nazwę marki?

Tworzenie nazw firm
Logo dla firmy

Jak zastrzec znak towarowy
Gotowe nazwy dla firm