Logo dla sklepu odzieżowego
Przeglądając logotypy największych marek odzieżowych, można stwierdzić, że giganci przywiązują większą wagę do nazwy firmy, niż do projektu logo. Dzieje się tak, ponieważ wielkie firmy promowane są przede wszystkim dzięki znanym twarzom popkultury. Niemniej jednak, powstające sklepy odzieżowe powinny przywiązywać wagę do swojej nazwy i logo. W artykule zobaczysz, jak stworzyć dobre logo dla sklepu odzieżowego.
Źródło: Fotolia.com
Grunt to trafne określenie grupy docelowej. Jest to kluczowy krok, który polega na zdefiniowaniu cech Twoich głównych odbiorców. Zbadaj i opisz cechy potencjalnych klientów, w jakim są wieku? Z jak dużej miejscowości pochodzą? Czy będą to tylko klienci lokalni, czy planujesz działać bardziej globalnie. Istotna jest również płeć klientów, którzy będą odwiedzać Cię najczęściej. Im bardziej szczegółowo scharakteryzujesz swoich potencjalnych klientów, tym sprawniej stworzysz całą strategię marketingową.
Cechy dobrze zaprojektowanego logo:
- powinno wzbudzać pozytywne skojarzenia, a to dlatego, że takie logo wykreuje korzystne wyobrażenia o Twojej marce, a to z pewnością wpłynie na wybory dokonywane przez klienta.
- prostota i estetyka, a jedno wynika z drugiego. Nie używaj więcej niż trzech kolorów, bo logo nie będzie przejrzyste i klient nie zrozumie, co tak naprawdę ono oznacza. Jeżeli chodzi o czcionki, to nie używaj więcej niż dwóch rodzajów fontów. Jeżeli oferta Twojego sklepu jest skierowana do kobiet, nie musisz używać wyświechtanego koloru różowego – zapoznaj się z psychologią kolorów w biznesie, na pewno stworzysz coś dobrego, a przede wszystkim świeżego.
- dopasowanie do branży, niby oczywiste, a jednak zapomina się o tym, że logo firmy odzieżowej, oprócz tego, że ma BYĆ, przedstawia całą strategię komunikacji firmy oraz niesie ze sobą odpowiednio dobraną ideę, którą kieruje się przedsiębiorstwo.
- przyciągnij uwagę, klienci aż proszą o coś bardziej oryginalnego niż zdjęcie lub gafika kobiety, utrzymanych w różowych barwach.
- ponadczasowe, dobre logo firmy powinno przetrwać próbę czasu. Żeby tak było, przy projektowaniu logo nie można kierować się obecnymi trendami, bo za 5 czy 10 lat ta sama koncepcja nie będzie już tak dobra, jak dzisiaj.
Tutaj nasza rola się kończy, teraz czas, żebyś wziął do ręki kartkę i ołówek i zaczął projektować swoje wymarzone logo firmy odzieżowej. Spróbuj podszkolić się w obsłudze programów graficznych, oczywiście nie musi to być na zaawansowanym poziomie i stwórz swój autorski projekt. Możesz również skorzystać z dostępnych generatorów logo, są one bardzo popularne, przez to, że posiadają wiele opcji i każdy może się wykazać, bez względu na to, czy jest mistrzem ołówka, czy też nie.Może nie jest to najłatwiejsze zadanie, ale z pomocą powyższych wskazówek jesteś w stanie to zrobić. Inną opcją jest zgłoszenie się do grafika, który z chęcią przyjmie Twoje zlecenie. Wystarczy, że lekko nakreślisz mu profil swojej działalności oraz wspomnisz jak powinno wyglądać wymarzone logo, a on uruchomi swoje pokłady twóczości i stworzy świetny projekt. Możesz się również zwrócić do profesjonalnej agencji marketingowej, która z pewnością pomoże Ci stworzyć dobre logo dla sklepu odzieżowego.
Oceń ten artykuł: