Co było inspiracją do zaprojektowania nazwy M&M's?
Brand hero marki M&M's
M&M's – to marka popularnych i cenionych na całym świecie, czekoladowych cukierków w kolorowej polewie. M&M's są produkowane przez koncern Mars Incorporated.
Nazwa produktowa jest skrótem wyrażenia "Mars & Murrie's", które pochodzi od połączenia nazwisk wynalazców tych cukierków - Forresta Marsa i Bruce'a Murriego.
Co było inspiracją do opracowania pierwszych cukierków M&M's? Otóż w czasie pobytu w Hiszpanii w okresie hiszpańskiej wojny domowej amerykański przedsiębiorca - Forrest Mars spotkał żołnierzy, którzy chcąc zapobiec roztopieniu czekolady pokrywali ją twardą, cukrową skorupką. Podchwyciwszy ten pomysł po powrocie do USA Mars zaczął próby stworzenia czekoladowego cukierka pokrytego kolorową, cukrową skorupką. Chodziło o to, by "topił się w ustach, a nie w dłoni". W 1941 roku cukierek pojawiły się w USA. Pierwszymi nabywcami stała się armia Stanów Zjednoczonych. Ich pozytywny odbiór skłonił producentów do wprowadzenia kolorowych M&M's - ów do obrotu publicznego. Wówczas sklepy, domy czy samochody nie posiadały klimatyzacji, więc często czekoladowe produkty pod wpływem wyższej temperatury topiły się bardzo szybko. Dlatego też cukierki z charakterystyczną literką 'm' zyskały ogromną popularność.
Opakowanie cukierków M&M's
Dodatkowym sukcesem marki M&M's od zawsze były jej oryginalny system identyfikacji wizualnej i związane z nim kreatywne reklamy. Nieprzemijającym uznaniem cieszą się globalni bohaterowie - postacie uosabiające cukierki M&M’s. Zostały one docenione przez odbiorców reklamy za ich zabawny charakter i silny związek z promowaną marką. Postacie cukierków M&M's występują na podstawie przeciwnych charakterów i poprzez tworzenie frapującej narracji, zapewniają marce lekki, przyjemny i żartobliwy wizerunek. Co istotne barnd hero są bezpośrednim odzwierciedleniem produktu, dzięki czemu nie ma zagrożenia, że konsument kojarzyłby je z inną marką niż M&M's.
Zajrzyj, a sam się przekonasz jak przyjemnie słodka potrafi być reklama:
Oceń ten artykuł: